Meest gestelde vragen
Bestellen & Betalen
Hoe plaats ik een bestelling?
Bestellen bij Maxime schoenen is eenvoudig en snel. Om schoenen, sneakers of andere gave artikellen te bestellen kunt u eerst een account aanmaken, maar dit hoeft natuurlijk niet.
Dit account blijft behouden zodat u kunt zien wat u eerder al heeft besteld en nog handigger, u hoeft de volgende keer niet alle gegevens meer in te vullen.
Wilt u toch liever een medewerker spreken neem dan contact op met onze klantenservice via 043 - 3219005 of bekijk onze contact mogenlijkheden.
- Plaats uw bestellingen in het winkelmandje
- Controleer bestelling (hoeveelheden, maat, kleur,…)
- Ga vervolgens verder om de bestelling af te ronden
- Controleer alle persoonlijke gegevens en het afleveradres
- Zijn alle gegevens correct? Rond de bestelling af en ga verder met betalen.
- U ontvangt hierna een bevestiging van de bestelling met uw track en trace code.
Let erop dat tijdens drukke dagen het iets langer kan duren voordat we uw bestelling kunnen versturen, maar we doen er uiteraard alles aan om dit zo snel mogenlijk te doen.
Hoe maak ik een persoonlijk account aan?
Bij maximeschoenen.com kunt u met behulp van uw persoonlijke account de bestelhistorie bijhouden en adresgegevens automatisch laten invullen. Een persoonlijk account is gratis en reuze eenvoudig om te gebruiken.
1. Klik bovenaan op de pagina op: Log in
2. Vul uw persoonlijke gegevens in en kies een zelfgekozen wachtwoord
3. Op het scherm krijgt u een bevestiging, u kunt zich nu inloggen met u emailadres en wachtwoord
4. Eens u aangemeld bent kunt u bestellingen plaatsen en eventueel uw bestelhistorie bekijken
Moesten er vragen zijn, mag u altijd contact op nemen met de klantenservice.
Kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?
Met uw e-mailadres en wachtwoord logt u makkelijk in en kunnen accountgegevens zoals naam en adresgegevens eenvoudig worden gewijzigd. Het e-mailadres zelf wijzigen is helaas niet mogelijk. Maakt u gebruik van een nieuw e-mailadres dan kunt u het beste een nieuw account aanmaken. Als u uw persoonlijke gegevens uit onze database wil laten verwijderen, neem dan contact op met onze klantenservice.
Wat zijn de betalingsmogenlijkheden
We bieden verschillende mogelijkheden op maximeschoenen.com
iDEAL:
De volgende banken zijn hierbij aangesloten: ABN AMRO, ING, Rabobank, ASN Bank, Friesland Bank, RegioBank, Triodos Bank, Van Lanschot Bankiers of SNS Bank. iDEAL is veilig, snel en gemakkelijk!
Creditcard:
Bij Maxime kunt u betalen met Visa, Mastercard en American Express. Bij ons kunt er vanuit gaan dat de betaling veilig verloopt. Wij versleutelen de creditcards gegevens via de SSL-methode en dit is altijd veilig. Tijdens de betaling wordt er gevraagd naar je CVC code. Deze 3-cijferige code vind u op de achterkant van de creditcard, het zijn de laatste 3 cijfers.
Bancontact - Mister Cash:
Bent u in het bezit van een bankrekening in België? Dan kunt u met Bancontact - Mister Cash direct veilig online betalen.
Maestro:
Als uw Maestro betaalpas geschikt is voor betalen via internet dan kunt u met de Maestro betaalpas gemakkelijk de bestelling voltooien.
V-Pay:
Met deze card zijn consumenten in heel Europa in staat om veilig en eenvoudig zowel online als offline betalingen te doen.
Klarna:
Koop nu - Betaal later
Deze voorwaarden voor Betaal later zijn van toepassing tussen jou en de winkel waar je je spullen, tickets of diensten koopt en waarbij je de betaalmethode Betaal later kiest.
Als je voor Betaal later kiest, bieden wij je de mogelijkheid om 14 dagen na verzending van je bestelling te betalen. In het geval van (digitale) diensten is dit de datum waarop de dienst geleverd wordt of beschikbaar voor je is. Wij dragen onze vordering op jou over aan Klarna Bank AB. Klarna zal je een betaalinstructie sturen zodat je direct aan Klarna kunt betalen. Voor contactgegevens en meer informatie over Klarna kun je klarna.com bezoeken.
Je betaalt alleen als je je bestelling hebt ontvangen!
Klarna biedt consumenten aankoopbescherming, wat inhoudt dat je niet hoeft te betalen voor je bestelling tot je die ontvangen hebt en dat Klarna je helpt als je problemen hebt met je aankoop.
Meer informatie over Klarna’s aankoopbescherming vind je hier.
Kosten en (te) late betaling
Wij rekenen €1.50 voor het gebruik van Betaal later.
Als je nog niet aan Klarna hebt betaald op de uiterste betaaldatum genoemd in de betaalinstructies, wordt er per e-mail kosteloos een eerste herinnering gestuurd met een nieuwe betalingstermijn van 14 dagen. Bij de tweede herinnering zal Klarna € 13,50 aanmaningskosten in rekening brengen. Bij aankopen onder € 20,- wordt € 7,50 aanmaningskosten in rekening gebracht. Blijft betaling uit dan kunnen deze kosten voor bedragen tot € 2.500,- oplopen tot 15% van het factuurbedrag, met een minimum van € 40,-.
Kredietcheck en het behandelen van je gegevens door Klarna:
Als je voor Betaal later kiest zal Klarna je kredietwaardigheid beoordelen. Als een kredietcheck uitgevoerd is kun je hierover geïnformeerd worden doormiddel van een brief of een e-mail. Klarna verwerkt je persoonsgegevens om te voldoen aan onze verplichtingen uit deze overeenkomst en voor de aanvullende doeleinden die je kunt vinden in onze privacyverklaring. De privacyverklaring is hier en op onze website beschikbaar. Door gebruik te maken van de diensten van Klarna bevestig je dat je deze verklaring hebt gelezen. Wij verwerken je persoonsgegevens bijvoorbeeld om je te identificeren en om klantenanalyses, kredietbeoordelingen, marketing en bedrijfsontwikkeling uit te voeren. Wij kunnen je gegevens ook doorgeven aan geselecteerde partners (zoals kredietinformatiebureaus), die buiten de EU/EER gevestigd kunnen zijn. In de privacyverklaring vind je meer informatie over het delen van gegevens, je rechten met betrekking tot je gegevens, hoe je contact met ons kunt opnemen met vragen of hoe je een klacht kunt indienen bij een autoriteit.
Omgaan met onze rechten:
Jij stemt ermee in dat wij onze rechten uit hoofde van een overeenkomst waar deze voorwaarden op van toepassing zijn aan een andere persoon of rechtspersoon mogen cederen. Als wij dat doen, heeft dat verder geen enkele invloed op jouw wettelijke (consumenten)rechten.
Hoe kan ik mijn Kortingscode verzilveren?
U kan uw kortingscode verzilveren door de exacte code in het invulveld 'Kortingscode' in te voeren. Dit kan op de 1e pagina van de checkout onder winkelwagen, de eerste pagina tijdens het afronden van de bestelling. Het veld kortingscode vindt U links onder de geselecteerde artikelen in het Winkelmandje. (Reeds afgeprijsde artikelen zijn uitgesloten van Kortingscodes en zal het invulveld niet getoont worden.)
Hoe zie ik of mijn bestelling is gelukt?
Als de bestelling gelukt is krijgt u automatisch een e-mail ter bevestiging. Krijg u deze niet? Neem dan even contact met ons op, wij controleren dan voor u of de bestelling is aangekomen.
Hebben jullie ook een winkel en kan ik mijn bestelling daar ook afhalen?
Ja, wij hebben ook een shop in het hartje van Maastricht. Wenst u de bestelling hier af te halen? Laat het ons even weten, dan staat het pakketje voor u gereed.
Adres:
Maxime schoenen
Achter het Vleeshuis 31
6211GR Maastricht
Ik kom niet uit Nederland en heb geen creditcard. Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
U kunt via het buitenland gebruik van diverse betalingsmogelijkehden. Wij acepteren alle gangbare creditcards waaronder Mastercard en American-Express alsmede onze klanten uit Belgie kunnen tevens gebruik maken van Bancontact- Mr Cash. Hiervoor kunt u uw gewone bankkaart gebruiken in uw eigen vertrouwde bankomgeving.
Wordt mijn bestelling gratis verzonden en Geretourneerd?
Ja, vanaf € 49,- worden alle bestellingen gratis verzonden naar Nederland, Belgie en Duitsland. Voor bestellingen onder de € 49,- berekenen we € 4,95 binnen Nederland, Belgie, Duitsland en Luxembourg en € 9,95 voor landen als Groot-Brittanie, Frankrijk, Spanje en Italie. ( Verenigde Staten is € 24,95 )
Via onze retourmail worden bestelling gratis retour gebracht door DHL*
*Wanneer een gedeelte van de bestelling wordt geretourneerd en het nieuwe factuurbedrag valt lager uit dan €49,- dan worden de verzendkosten van €3,95 (of hoger indien het het buitenland betreft) in mindering gebracht bij de creditering.
Bij Maxime schoenen kiezen we ervoor om ecologische verpakkings materialen te gebruiken, dit wil zeggen dat we gerecyclede ( verpakkings ) materialen gebruiken die makkelijk herbruikbaar zijn voor een schonere toekomst voor uw en onze kinderen.
Zijn jullie prijzen inclusief BTW?
Ja, al onze schoenen zijn inclusief 21% btw voor Nederand en 20% voor Belgie en Duitsland.
Is er een maximum aantal aan artikelen verbonden ?
Een bestelling kan bestaan uit maximaal 4 artikelen. Indien u meer dan 4 artikelen wilt bestellen, verzoeken wij u vriendelijk een tweede bestelling te plaatsen.
Kan een artikel na mijn bestelling toch uitverkocht zijn?
Helaas kan het soms voorkomen dat het door u bestelde artikel, schoen, laars, sneaker, pantoffel of assesoire gelijktijdig door iemand anders is gekocht, door de grote drukte online en in onze winkel in Maastricht kan dit jammergenoeg voorkomen al doen wij er alles aan om dit te voorkomen en u het gewenste artikel te leveren. Wij zijn een echt Familie bedrijf dat er alles aan doet u een zo goed mogenlijke service te verlenen, en natuurlijk een grote glimlach bij bezorging of bezoek aan onze winkel in Maastricht..
Waarom zie ik bij sommige bezorgmethodes staan hoeveel gram Co2-uitstoot dit kost ?
Bij Maxime schoenen hebben verschillende verzendmethodes, niet alleen wat de betreft snelheid, maar ook wat betreft impact op het milieu. Wij zijn bij Maxime schoenen dagelijks bezig om te kijken hoe we de wereld een stukje schoner en mooier kunnen maken, niet uitsluitend met de artikelen die we in onze winkel en webshop verkopen, maar ook op andere manieren.
Een van die andere manieren is onze focus op duurzaamheid. Vanuit dit punt willen we onze processen voor jou als klant zo helder en transparant mogelijk maken. Daarom zie je bij sommige bezorgopties hoeveel gram Co2-uitstoot deze veroorzaakt, oftewel hoeveel broeikasgas er dan vrijkomt en jouw impact op het milieu met het verzenden van je pakketje op de gekozen manier.
Bij Maxime schoenen kiezen we ervoor om ecologische verpakkings materialen te gebruiken, dit wil zeggen dat we gerecyclede ( verpakkings ) materialen gebruiken die makkelijk herbruikbaar zijn voor een schonere toekomst voor uw en onze kinderen.
Ruilen & Retourneren
Ik wil mijn bestelling graag omruilen. Hoe kan ik dit het beste doen?
Omruiling
U wilt u bestelde artikelen omruilen voor een andere maat of model, dan bieden wij u 2 gemakkelijke opties waarin u vrij bent om te kiezen:
1) U bestelt en betaalt het andere paar direct in onze webshop, zodat wij deze direct naar u kunnen versturen en wij retourneren het geretourneerde paar direct na binnenkomst naar uw rekening retour.
2) U retourneert het bestelde paar naar ons toe, na uw retourmelding per mail of telefoon reserveren wij het andere paar totdat het geretourneerde paar in onze magazijn terug is alvorens wij het gewenste paar naar u heenzenden.
Bij een 1e omruiling nemen wij de bezorgkosten voor onze rekening. ( Bij een 2de Omruiling nemen 4,95 euro in rekening ) Als wij uw pakket zonder beschadigingen retour hebben gekregen en verwerkt, dan proberen we zo snel mogelijk het geld retour te storten op uw rekening binnen een termijn van 14 dagen.
Hier vindt U een lijst van dhl parcelshop bij u in de buurt!
Meer weten?
Vragen, op- en/of aanmerkingen over ons retourproces? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Snel, makkelijk en vertrouwd!
Voldoet de bestelling niet of heeft u een verkeerde keus gemaakt? Met ons retourformulier verzendt u snel en makkelijk bestelde artikelen naar ons terug. Hierop staat gemakkelijk uitgelegd hoe u kunt retourneren en omruilen.
Bestelling retourneren binnen 100 dagen vraag naar de retoursticker.
Mocht uw bestelling om wat voor reden ook tegenvallen, kunt u gebruik maken van uw herroepingsrecht. Dat wil zeggen dat u binnen 100 dagen uw bestelling kunt retourneren.
Na uw retourmelding per mail, krijt u van ons een retourmail waarmee u na het aanmelden bij een parcelshop bij u in de buurt het retourpakket kunt laten terugsturen. Wij vinden een duurzamere samenleving en een vermindering van de CO2-uitstoot belangrijk. Het retour sturen van uw bestelling zorgt voor een extra vervoersmoment. Daarom willen we u stimuleren goed over aankopen na te denken. Het risico van retourneren is altijd voor eigen rekening!
Hier vindt U een lijst van dhl parcelshop bij u in de buurt!
Het is geen enkel probleem als je de originele verzenddoos niet meer hebt. Het is vooral belangrijk dat je het bestelde product op de goede manier verpakt, zodat het niet beschadigd kan raken op de terugweg naar Maxime schoenen. Je kunt ook een andere stevige doos of verpakking gebruiken. Let wel op dat je niet de schoenendoos zelf als verpakking gebruikt wij kunnen het product dan niet meer op de juiste manier aan andere klanten aanbieden en zullen hier een vergoeding voor vragen.
Let op!
Het risico, dus ook de bewijslast, voor terugsturen ligt bij u zelf, vooral bij duurdere producten raden wij aan om deze aangetekend of met een verzekerservice te versturen. Indien de artikelen onverhoopt kwijtraken, en niet meer bij ons retour komen dan kunnen wij helaas niet tot terugbetaling overgaan.
Retouradres:
Maxime Schoenen
Achter het Vleeshuis 31
6211GR Maastricht
Terugbetaling
Wij betalen het volledige aankoopbedrag terug als het pakket in goedeis ontvangen. Binnen 14 dagen storten wij het aankoopbedrag - inclusief de verzendkosten van de heenreis - aan u terug.
Ga zorgvuldig om met de verzending van de bestelde artikelen. Bij beschadigde goederen kunnen er evt kosten in rekening worden gebracht.
DHL - Track & trace
Wanneer u het pakket aflevert bij een parceslhop van DHL, ontvangt u een Trackingscode. Met deze code kunt u het pakket traceren tot het op plaats van bestemming aan komt.
Omruiling
U wilt u bestelde artikelen omruilen voor een andere maat of model, dan bieden wij u 2 gemakkelijke opties waarin u vrij bent om te kiezen:
1) U bestelt en betaalt het andere paar direct in onze webshop, zodat wij deze direct naar u kunnen versturen en wij retourneren het geretourneerde paar direct na binnenkomst naar uw rekening retour.
2) U retourneert het bestelde paar naar ons toe, na uw retourmelding per mail of telefoon reserveren wij het adere paar totdat het geretourneerde paar in onze magazijn terug is alvorens wij het gewenste paar naar u heenzenden.
Bij een 1e omruiling nemen wij de bezorgkosten voor onze rekening. Als wij uw pakket zonder beschadigingen retour hebben gekregen en verwerkt, dan proberen we zo snel mogelijk het geld retour te storten op uw rekening binnen een termijn van 14 dagen.
Meer weten?
Vragen, op- en/of aanmerkingen over ons retourproces? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Mag ik mijn bestelling ook gratis terugbrengen of ruilen in de winkel?
Ja, dat kan zeker. U moet er dan wel rekening mee houden dat wij geen contant geld teruggeven. Wij storten dit binnen 14 dagenterug op uw bankrekening.
Krijg ik het geld terug als ik mijn bestelling retourneer?
Ja, u krijgt het aankoopbedrag teruggestort op de rekening waarmee u de bestelling heeft betaald. Het ruilen of retour brengen in de winkel is altijd gratis. U kunt natuurlijk ook kiezen voor een ruiling.
Wat gebeurt er met de verzendkosten als ik een deel retour.
Wanneer een gedeelte van de bestelling wordt geretourneerd en het nieuwe eindfactuurbedrag valt lager uit dan 50,- dan wordt een verzendbijdrage van 4,95 in mindering gebracht bij de creditering. (Voorbeeld: u koopt 2 paar schoenen van €45,- dus totaal €90,- en besluit 1 paar te retourneren. Dan komt het eindbedrag op €45,-. U krijgt dan 1 paar a €45 minus €4,95 dus €40,05 teruggestort)
Valt het nieuwe factuurbedrag hoger uit dan 50,- dan worden alle retouren inclusief de verzendkosten gecrediteerd.
Betaal ik verzend en retourkosten.
Verzending binnen Nederland en Belgie tussen 1 en 2 werkdagen. Je kunt je bestelling ook op diverse DHL en BPOST afhaalpunten naar keuze in Nederland & Belgie ophalen en retourneren. Het risico van retourneren is voor eigen rekening!
Daarnaast bezorgen wij over de gehele wereld met DHL Express.
Indien je bestelling een totaalbedrag van minder dan € 50,- bedraagt brengen wij een verzendbijdrage van € 4,95 in rekening.
Wanneer een gedeelte van de bestelling wordt geretourneerd en het nieuwe factuurbedrag valt lager uit dan €50,- dan worden de verzendkosten van €4,95 (of hoger indien het het buitenland betreft) in mindering gebracht bij de creditering.
Retourneren in de winkel is altijd gratis
De juiste maat
Maattabel & Meetadvies
Maxime heeft veel leuke, stoere en hippe kinderschoenen, maar wat is nu de maat en de beste schoen voor u kind? Alle informatie vind u hier en neem gerust contact met ons op bij verdere vragen.
Als u schoenen online koopt is natuurlijk belangrijk dat u de juiste maat besteld en dat het schoentje mooi aan de voet zit. Volg deze richtlijnen om gemakkelijk de juiste schoen te kopen…
- Goede en gezonde voetontwikkeling
- Voetjes meten
- De juiste maat
- Koopadvies
- Maattabel
Goede en gezonde voetontwikkeling
Goede kinderschoenen zijn erg belangrijk voor een gezonde ontwikkeling van de voeten. Bij baby’s bestaan de voetjes vooral uit kraakbeen en daarom is het gezond om kindjes die leren lopen op blote pootjes te laten rond paraderen. In huis is dit gemakkelijk, maar buiten… zorg in het begin voor soepele, maar lederen schoentjes. Bij Maxime kunt u schoentjes vinden van het merk Shoesme of Naturino, deze zijn perfect voor de eerste stapjes. Door de soepelheid kan het voetje zich goed ontwikkelen, op de meest natuurlijke manier. Wanneer kleintjes nog niet lopen zijn sokjes of babyslofjes de beste oplossing en houdt het de voetjes lekker warm.
De spieren van kindervoeten zijn ook van belang, daarom geldt: hoe kleiner het voetje, hoe soepeler de zool. Hiernaast heeft het voetje een goede steun aan de achterkant nodig, dit noemt men de contrefort.
Peuters en kleuters kunnen al een stevigere zool gebruiken, om de spieren verder te laten ontwikkelen. Zorg ervoor dat u gedurende de hele ontwikkeling van u kind leren schoenen koopt. Het voorkomt infecties en hierdoor hebben de voeten meer zuurstof. Leer past zich mooi aan, aan de vorm van de voet zodat de voeten zich op een mooie en gezonde manier kunnen ontwikkelen.
Voetjes meten
Te kleine schoenen is niet goed, te grote schoenen is niet goed… Hoe moet het dan wel?
Hieronder vindt u enkele voetmeters waardoor u de juiste maat van u kind kan berekenen zodat de schoenen mooi en goed zitten. Print de voetmeter uit, en hou ‘m goed bij om het groeiproces van u kindje bij te houden. Zo heeft hij/zij nooit te kleine schoentjes aan.
En meten maar!
Plaats de hiel op de volle lijn en meet tot het langste puntje van de tenen. Als je tussen twee maten uitkomt, neem dan de grootste maat.
LET OP!
- De achterzijde van de hiel steekt altijd een beetje uit, hou hier rekening mee
- Kijk dat uw kindje zijn tenen niet intrekt
Babyvoetjes kunt u het beste meten als ze slapen, dan zijn ze ontspannen en bollen ze hun voetjes niet. Door de centimeters te meten kunt u kijken tussen onze maattabel voor de juiste maat.
Algemene Maatvoering Kinderschoenen
Lengte van de voet in cm: | Koop maat: |
10,2 - 10,8 | 18 |
10,9 - 11,5 | 19 |
11,6 - 12,1 | 20 |
12,2 - 12,8 | 21 |
12,9 - 13,4 | 22 |
13,5 - 14,1 | 23 |
14,2 - 14,8 | 24 |
14,9 - 15,4 | 25 |
15,5 - 16,1 | 26 |
16,2 - 16,7 | 27 |
16,8 - 17,4 | 28 |
17,5 - 18,1 | 29 |
18,2 - 18,8 | 30 |
18,9 - 19,4 | 31 |
19,5 - 20,1 | 32 |
20,2 - 20,7 | 33 |
20,8 - 21,4 | 34 |
21,5 - 22,1 | 35 |
22,2 - 22,7 | 36 |
22,8 - 23,4 | 37 |
23,5 - 24 | 38 |
24,1 - 24,7 | 39 |
24,8 - 25,4 | 40 |
25,5 - 26,1 | 41 |
Maattabel Adidas
EUROPA | 1. LENGTE HIEL-TENEN | UK | US - HEREN | US - DAMES |
---|---|---|---|---|
36 | 22.1 cm | 3.5 | 4 | 5 |
36 2/3 | 22.5 cm | 4 | 4.5 | 5.5 |
37 1/3 | 22.9 cm | 4.5 | 5 | 6 |
38 | 23.3 cm | 5 | 5.5 | 6.5 |
38 2/3 | 23.8 cm | 5.5 | 6 | 7 |
39 1/3 | 24.2 cm | 6 | 6.5 | 7.5 |
40 | 24.6 cm | 6.5 | 7 | 8 |
40 2/3 | 25 cm | 7 | 7.5 | 8.5 |
41 1/3 | 25.5 cm | 7.5 | 8 | 9 |
42 | 25.9 cm | 8 | 8.5 | 9.5 |
42 2/3 | 26.3 cm | 8.5 | 9 | 10 |
43 1/3 | 26.7 cm | 9 | 9.5 | 10.5 |
44 | 27.1 cm | 9.5 | 10 | 11 |
44 2/3 | 27.6 cm | 10 | 10.5 | 11.5 |
45 1/3 | 28 cm | 10.5 | 11 | 12 |
46 | 28.4 cm | 11 | 11.5 | 12.5 |
46 2/3 | 28.8 cm | 11.5 | 12 | 13 |
47 1/3 | 29.3 cm | 12 | 12.5 | 13.5 |
48 | 29.7 cm | 12.5 | 13 | 14 |
48 2/3 | 30.1 cm | 13 | 13.5 | 14.5 |
49 1/3 | 30.5 cm | 13.5 | 14 | 15 |
50 | 31 cm | 14 | 14.5 | 15.5 |
50 2/3 | 31.4 cm | 14- | 15 | |
51 1/3 | 32.2 cm | 15 | 16 | |
52 | 33.1 cm | 15- | ||
52 2/3 | 33.9 cm | 16 | 17 | |
53 1/3 | 34.8 cm | 17 | 18 | |
54 2/3 | 35.6 cm | 18 | 19 |
Eerste Loopschoentjes
Speciaal voor de eerste stapjes
Schoentjes voor de eerste stapjes zijn licht en buigzame schoentjes die speciaal voor baby’s zijn gemaakt die net leren lopen. Eerste loopschoentjes hebben net zoveel kwaliteitskenmerken als een dames of herenschoen, maar zijn 100% afgestemd op babyvoetjes. Babyvoetjes bestaan voornamelijk uit kraakbeen en zijn nog zacht en buigzaam. Hierdoor is de vorming en groei van de voetjes gemakkelijk te beïnvloeden. Eerste loopschoentjes beschermen de babyvoetjes tegen vocht en kou, zonder de bewegingsvrijheid of ontwikkeling te belemmeren.
Flexibele én stevige babyschoenen
De babyschoentjes zijn 100% leer gevoerd en hebben flexibele door verschillende merken ontwikkelde loopzolen die met de voetjes meebuigen. De verstevigde hiel en het uitneembare voetbed bieden steun en stabiliteit, waardoor een kleintje vanaf de eerste stapjes een goede houding heeft. En door de toevoeging van het zachte schuimlaagje bij alle drukpunten zitten de schoentjes ook nog eens extra lekker.
Bezorging
Wie bezorgt mijn schoenen?
Onze bestellingen worden in Nederland bezorgd door de pakkettendienst van DHL Parcel. U kunt kiezen uit elk gewenst tijdstip, plaast danwel via een afhaalpostpunt wanneer u de zending geleverd wenst te hebben.
In Belgie wordt deze uitgevoerd door Bpost en in Duitsland verzenden wij met Deutsche Post.
Kan ik leverdatum en tijdstip zelf bepalen?
Wij verzenden naar elke gewenst tijdvak en dag. U kunt in onze check out aangeven welke leverdag en welk tijdvak u de schoenen geleverd wilt krijgen. Ook wanneer u overdag niet thuis bent kunt u ervoor kiezen om de schoenen geleverd te krijgen tussen 18.00 en 21.00 (gratis)
Kan ik mijn bestelling ook in jullie winkel afhalen?
Ja, dat is geen enkel probleem. Bij het afronden van de bestelling kunt u kiezen voor de verzendmethode 'Afhalen in winkel'. Omdat de administratieve afhandeling van een internetbestelling iets langer duurt, liggen de schoenen nog niet gelijk voor u klaar. Wij maken de bestelling voor u gereed in ons centrale magazijn en sturen een email als de schoenen klaar liggen.
Als de bestelling voor 16:00 geplaatst is liggen de schoenen in de regel de volgende dag dat de winkel open is vanaf 12.00 uur klaar.
Openingstijden winkel:
Maandag 13:00 – 18:00
Dinsdag 10:00 – 18:00
Woensdag 10:00 – 18:00
Donderdag 10:00 – 21:00
Vrijdag 09:30 – 18:00
Zaterdag 09:30 – 18:00
Zondag 12:00 – 17:00
Wanneer wordt mijn bestelling verzonden en wat is de levertijd?
Voor artikelen die in ons centraal magazijn voorradig zijn, geldt: op werkdagen voor 16.00 uur besteld, de volgende dag in huis.* Ondanks een zorgvuldige afhandeling kan het voorkomen dat een pakket 1-2 werkdagen langer onderweg is.
De bezorging van zendingen buiten Nederland naar o.a belgie en Duitsland duurt bij DHL in de regel even lang als een binnenlandse zending. DHL streeft bestellingen bestemd voor Belgie en Duitsland land binnen 48 uur af te leveren. Bestellingen die met extra spoedservice worden geplaatst worden nog dezelfde avond bezorgd. Bestelling die worden besteld onder ´Vooruitbetaling" worden verzonden zodra de betaling binnen is.
* Gezien de drukte tijdens uitverkoopperiodes streven wij ernaar uw bestelling binnen 2 werkdagen te verzenden.
Bestelling (voor 16.00 uur) |
1e bezorgpoging |
2e bezorgpoging |
Maandag |
Dinsdag |
Woensdag |
Dinsdag |
Woensdag |
Donderdag |
Woensdag |
Donderdag |
Vrijdag |
Donderdag |
Vrijdag |
Zaterdag |
Vrijdag |
Zaterdag |
Maandag |
Zaterdag (weekend) |
Dinsdag |
Woensdag |
Zondag (weekend) |
Dinsdag |
Woensdag |
Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?
U ontvangt van ons meerdere e-mails met betrekking tot uw bestelling waardoor het zeer belangrijk is dat u het juiste e-mailadres opgeeft. De eerste e-mail bevat uw orderbevestiging waarin de bestelprocedure wordt bevestigd en de ontvangst van uw order. De tweede e-mail is de bevestiging van uw betaling. Wanneer uw bestelling verzonden is, ontvangt u een e-mail met de Track & Trace code, zodat u het pakket kunt volgen.
Let op: deze orderbevestiging is tevens uw betalingsbewijs. Wij adviseren u deze te bewaren en/of uit te printen.
Betaal ik verzendkosten voor mijn bestelling?
Bestellingen voor Nederland, België en Duitsland boven de €49.00 worden altijd Gratis bezorgd. daaronder kost een pakket € 4,95 voor Nederland, Belgie en Duitsland.
Wij verzenden over de gehele Wereld via DHL Express binnen 5 werkdagen. (Gratis boven 150 Euro!)
Tarieven in Euro: Bij bestellingen onder 150 Euro!
LUX: Luxembourg: 10,-
FR: France 10,-
SP: Spain 10,-
IT: Italy 10,-
EU: Rest of Europe: 10,-
UK: United Kingdom 10,-
US: United States of America: 24,-
Mail ons voor landen buiten bovenstaande lijst! dan ontvangt u direct de juiste verzendprijs.
Hoe laat komt mijn bestelling?
Als wij de schoenen verzonden hebben ontvangt u een email met daarin een verwijzing naar de website van DHL waar meer informatie wordt gegeven over de bezorging van het pakket. DHL doet een voorspelling van het tijdstip dat de postbode langskomt. Let op! Dit tijdstip is indicatief en kan afwijken. Aan de voorspelling kunnen geen rechten worden ontleend!
*In het afrekenproces, kunt u elk gewenst tijdstip, dag, plaats en afhaalpunt aangeven wanneer u zending geleverd wenst te hebben.
Wordt mijn pakket bij de buren afgegeven als ik er niet ben?
Ja. Wij geven de postbode de instructie het pakket nadat deze 4 maal is aangeboden maar niemand aanwezig is deze bij de buren ofwel bij een DHL Parcelshop af te leveren. Daarnaast dient er altijd getekend te worden voor ontvangst. Op deze manier is er geen onduidelijkheid over wie het pakket in ontvangst heeft genomen of waar het pakket is.
De bezorger van DHL, zal altijd een kennisgeving in de brievenbus deponeren, dat hij een nieuwe afleverpoging onderneemt of het pakket bij de buren ofwel bij een DHL parcelshop heeft gedeponeerd.
Bezorgen jullie ook in de avond?
Jazeker, als u een avondlevering wenst op een bepaald gewenste datum, kunt u dat gemakkelijk aangeven in de check-out!. De postbode komt dan bij u langs tussen 18:00 en 21:00.
Bezorgen jullie ook via Parcelshops?
Ja! deze mogelijkheid bieden wij in onze check-out aan. U kunt ervoor kiezen om uw pakket naar verschillende DHL parcelshops te laten bezorgen bij u in de buurt.
Bezorgen jullie ook op zaterdag?
Wij bieden via DHL de zaterdagbezorging aan via een zaterdagtoeslag van €2,95. Alle andere bestellingen gedaan op vrijdag worden vanaf maandag afgeleverd.
Assortiment & Acties
Hoe kan ik zien of een artikel in mijn maat nog op voorraad is?
Wanneer u het gewenste artikel heeft aangeklikt, ziet u in het dropdown menu de aanwezige maten. Indien u de gewenste maat nog kunt selecteren, kunt u het artikel bestellen. Mocht er toch een probleem opduiken of dat de schoen net verkocht is, nemen wij zo snel mogelijk contact met u op om het probleem op te lossen.
Ik kan mijn maat niet kiezen. Hebben jullie die nog wel op voorraad of komt die nog binnen?
We krijgen in het begin van het seizoen alle voorraad binnen en hebben zelden leveringen tussendoor. Dit betekend dus vaak: OP=OP!
Wilt u toch weten of er nog een voorraad van een bepaald merk binnenkomt? Stuur even een mail naar info@maximeschoenen.nl
Hoe kom ik te weten hoe een schoen of laars valt?
Zodra schoenen binnen komen proberen wij zo snel mogelijk informatie te verzamelen over de schoen of hij groot, klein, smal of breed valt. Staat in de beschrijving niks genoemd? Dan valt de schoen ‘normaal’. Uiteraard kan u even het beste met ons telefoneren op 0031-43-3219005. dan adviseren wij U graag met uw vragen.
Is de collectie in de webshop hetzelfde als de collectie in de winkel?
De collectie welke verkrijgbaar is in onze webshop maximeschoenen.com is niet altijd geheel verkrijgbaar in onze winkel. Indien u wilt weten of uw gewenste artikel bij Maxime in Maastricht voorradig is, adviseren wij u telefonisch contact op te nemen om te informeren naar de beschikbaarheid van het artikel.
Hebben jullie de schoenen van de website ook altijd in de winkel?
Tenzij er wordt aangegeven dat schoenen ‘alleen online’ beschikbaar zijn hebben wij onze volledige collectie in onze winkel staan.
Ik heb kortgeleden mijn bestelling ontvangen en nu zijn er artikelen afgeprijsd, heb ik recht op verrekening?
Nee, helaas. Een afprijzing of opruiming van seizoensrestanten vindt plaats omdat een product in het ‘normale verkoopseizoen’ niet is verkocht en wordt daarom tegen een verlaagde prijs aangeboden.
Mag ik een product uit de uitverkoop ook terugsturen?
Ja, dat is geen enkel probleem.
Wanneer begint de uitverkoop?
Wij hanteren geen vaste data voor de uitverkoop. De start van de uitverkoop wordt bepaald aan de hand van het verloop van het verkoopseizoen. Wanneer u zich inschrijft voor onze Nieuwsbrief op de homepagina krijgt een Early-Bird acces op al onze Acties!
Onderhoud
Onderhoud
Beschermen
Voor het beschermen van schoenen kun je een vuil- en vochtafstotende Shoeboy’s Nano protect spray gebruiken. Deze spray beschermt tegen regen en vuil en het vuil krijgt geen hechting en vocht maakt al helemaal geen kans! Het water parelt er vanaf en bij een grondige bewerking is de schoen waterdicht.
Deze spray kan gebruikt worden op verschillende materialen zoals:
- Glad leer
- Nubuck/suéde
- Textiel
Herhaal het inspuiten regelmatig om de voeten droog te houden.
Voeden
Shoeboy’s Delicate Gel:
Om je schoen te voeden gebruik je het beste de reinigingsgel van het merk Shoeboy’s. Deze gel voedt en geeft het leer zijn oorspronkelijke karakter terug. Na het insmeren van de schoen even opwrijven en de schoen heeft weer een schitterende glans.
Bama Leervet:
Dit leervet is perfect om schoenen te voeden, maar ook om te beschermen tegen water. Door het vet wordt de schoen mooi onderhouden. Dit product is geschikt voor gladleer, in alle verschillende kleuren. Het houdt het leer zacht en soepel, maar het is niet geschikt voor suéde en nubuck. Poets de schoen even op, smeer het vet in een dunne laag over de schoen of de beschadigde neus. Laat even intrekken en poets daarna weer even op met een doek. Zo blinken uw schoenen weer en zijn ze weer klaar voor een volgende ronde.
Reinigen
Woly Velour cleaner
De Woly Velour cleaner maakt alle soorten leer schoon. Het verwijdert vetvlekken van schoenen, kleren en tassen van suede of nubuck. Spray de cleaner op de vlek en wrijf het in met een borstel.
Woly gum
Deze gum verwijdert vlekken op schoenen, tassen, jassen van suéde en nubuck. Ook vasthoudende vlekken worden verwijderd. Na het schuren van deze gum, afborstelen met een schoenenborstel.
Coxy lak repair
Deze lak repair van het merk Coxy bedekt onmiddellijk stoten of krabben op gelakt leder of gelakte synthetische materialen.
We hopen u genoeg informatie te hebben verleend, is dit niet? Neem dan gerust contact met ons op. Bij de bovenstaande producten zijn wij niet aansprakelijk voor verkeerd gebruik.
Onderhoud Ugg Australia
UGG® AUSTRALlA
Voor alle UGG Australia producten wordt alleen de beste (A grade) kwaliteit sheepskin gebruikt. De sheepskin wordt aan zowel de fleece-. als de huidzijde behandeld en zorgt daardoor voor het zachte comfort waar UGG Australia bekend omstaat. Sheepskin is van nature thermostatisch, waardoor blote voeten de lichaamstemperatuur vasthouden. ongeacht de temperatuur buiten. UGG Australia kan daardoor het hele jaar door gedragen worden. Geen enkel ander materiaal houdt uw voeten zo natuurlijk koel en warm tegelijk.
Behandeling van sheepskin
Sheepskin is een natuurproduct en bestaat uit zeer kwetsbaar materiaal dat een speciale onderhouds- en reinigingsmethode vergt. Voor een optimale bescherming raden wij aan de boots te behandelen met Shoeboy;s Nano protect alvorens deze voor de eerste keer te dragen. Voor het reinigen van uw UGG Australia producten adviseren wij gebruik te maken van Shoeboy’s multi cleaner. Voor de meest hardnekkige vlekken, kunt u ook gebruik maken van babyshampoo. Deze daarbij dient u het gehele vlak te bevochtigen om geen kringen te ondervinden, Het reinigen van de boots kan alleen met de hand; NIET in de wasmachine! (het reinigen van de Ugg is geheel op eigen risico)
Meest voorkomende schade
Zoals hierboven aangegeven is sheepskin kwestbaar. Laat u tijdens uw aankoop goed adviseren overde UGG boots en behandel ze met zorg zodat uw UGG boots in goede conditie blijven. Mocht u onverhoopt klachten hebben dan kunt u met uw product en aankoopbewijs teruggaan naar ons. Waar wij kunnen beoordelen in hoeverre de schade verholpen zou kunnen worden.
Hieronder leest u wat de eventuele reparatiemogelijkheden zijn op de meest voorkomende
schadegevallen die niet onder de garantie vallen.
Gaatje in de neus
De anatomie van de voet en de lengte van teennagels kunnen grote invloed hebben op slijtage van de neus van de UGG boot. Op het moment dat de teen(nagel) tegen de binnenzijde van de sheepskin schuurt slijt de bescherming van de sheepskin weg. De teen kan daarna door de onbeschermde huid scheuren en zo ontstaat er een gaatje aan de voorzijde van de UGG boot. Wanneer de wol aan de binnenzijde is weggesleten of een gaatje in de neus van de UGG boot is ontstaan, kunt u de UGG boots ter reparatie aanbieden bij ons, wij kunnen dan een inschatting maken van de reparatiekosten.
Garantie: deze klacht valt niet onder de garantie, maar onder slijtage. Indien gewenst is reparatie wel mogelijk. Echter, het repareren van een gaatje blijft altijd zichtbaar.
Wol van contrefort versleten
Als uw voet teveel speling heeft kan daardoor wol wegslijten bij het contrefort (hak-jhielstuk). Wanneer de wol van het contrefort is weggesleten kunt u de UGG boots ter reparatie aanbieden bij ons.
Garantie: deze klacht valt niet onder de garantie, maar onder slijtage. Indien gewenst is reparatie wel mogelijk.
Binnenzolen versleten
Ook hier geldt: hoe beter de UGG boots passen hoe minder wrijving en dat kan vroegtijdige slijtage van de wollen binnenzolen voorkomen. Afhankelijk van de gebruiksintensiteit, het looppatroon en de anatomie van de voet zal deze slijtage eerder of later optreden.
Garantie: deze klacht valt niet onder de garantie. Indien gewenst is reparatie wel mogelijk. In sommige gevallen (indien uw UGG boots uitneembare inlegzolen hebben) kunt u zelf dit probleem verhelpen door het aanschaffen van een paar inlegzolen.
Beschadiging neus bies
Bij normaal gebruik komt de bies van de zool niet in aanraking met de ondergrond. Mocht dit onverhoopt toch voorkomen, dan kan de bies bij de neuzen beschadigen. Deze beschadiging kan gerepareerd worden met een nieuw stukje band, dat altijd iets zichtbaar blijft.
Garantie: deze klacht valt onder gebruikersschade en wordt daardoor niet vergoed. Indien gewenst is reparatie wel mogelijk.
Sheepskin gescheurd langs stiknaad
UGG Australia footwear moet vanwege zijn kwetsbaarheid voorzichtig aan en uit worden getrokken, om te voorkomen dat de sheepskin zou kunnen scheuren langs de stiknaad. Door de UGG boots met twee handen aan te trekken, voorkomt u dat er teveel druk op de stiknaad kom te staan.
Garantie: deze klacht valt niet onder de garantie mits het leer kwalitatief in orde is. Reparatie is wel mogelijk.
Wij danken u voor uw aankoop van UGG Australia. Wanneer u bovenstaande aandachtspunten ter harte neemt zult u lang genieten van dit mooie produkt. Wij garanderen u kwaliteit. luxe en een uniek en behaaglijk draagcomfort! Geniet ervan.
Garantie
Garantie
Garantie op Maximeschoenen.com
Maximeschoenen.com staat altijd waar voor de levering van mooie en goede schoenen, onder de voorwaarden en beloftes die gedaan zijn. Hieronder leggen wij uit welke (wettelijke) garanties er zijn op onze webshop. Hier kunt u altijd een beroep op doen.
Garantie op een juiste levering
Als de schoenen via onze webshop zijn besteld is het vanzelfsprekend dat we een nieuw paar afsturen dat ongedragen en onbeschadigd is. U kunt altijd de bestelde goederen controleren op de orderbevestiging die wij per mail toesturen. Mochten de schoenen niet aan de gestelde kwaliteitseisen voldoen en kan het gebeuren dat de schoenen kwaliteitsgebreken vertonen dan kunnen de schoenen gewoon retour gestuurd worden. Mocht dit het geval zijn, stuur ons direct een mail naar info@maximeschoenen.nl en samen bekijken we dan hoe we dit het beste kunnen oplossen.
Garantie op de kwaliteit van de schoen
Alle schoenen uit onze collectie zijn gemaakt van leer, stof of andere materialen. Natuurlijk mogen deze geen productiefouten bevatten. Blijkt uw bestelde schoen toch een productiefout te bevatten, neem dan meteen contact met ons op via info@maximeschoenen.nl. Wij zullen het probleem dan zo snel mogelijk bekijken en proberen op te lossen. Binnen drie werkdagen hoort u van ons de oplossing.
Slijtage
Wij geven echter geen garantie op slijtage van neuzen, ritsen, gebruiksschade en kwetsbaarheden. Enkele voorbeelden:
- Loshangende accessoires, bloemetjes of ritsen op een kinderschoen kunnen snel beschadigd zijn of zoek raken;
- Als uw kindje doet voetballen met schoenen, over de grond kruipen of de fiets met de schoenneus afremmen;
- Door een stootrand op een schoen is de schoen al wat meer beschermd, maar bij een normaal gebruik schuurt het leer er niet vanaf. Kiest u voor lak of suéde kinderschoenen, dan is het risico op het beschadigen van de neus al een stuk groter dan bij glad leer.
- Suéde zoals bij UGG’S hebben natuurlijk de kans te scheuren als je achter een stoeptegel blijft hangen. Koop ze ook niet te klein, waardoor er door wrijving een gat in komt.
- Als uw kind de ritsen van de schoenen of laarzen niet helemaal open en dicht doet, kan deze in een snel tempo overmatig slijten.
- Kinderen kunnen onzorgvuldig gaan staan op de contrefort (hak) bij het aan en uitdoen van een schoen. Deze kan hierdoor scheuren waardoor de stevigheid van de schoen verdwijnt.
- Andere problemen als gevolg van onzorgvuldig gebruik of slijtage, gebrekkig onderhoud en schade door vocht of andere externe ongebruikelijke invloeden.
Dit zijn enkele voorbeelden van eventuele kwetsbaarheden wat niet worden gezien als garantie.
Garantie verzending & retour
Maxime schoenen verzekert altijd een goede bezorging en retourverzending van uw besteld product. Het product wordt verzonden naar het opgegeven adres en proberen op deze manier fouten te vermijden. Raakt u pakketje tijdens verzending of retourzending kwijt, dan nemen wij het probleem voor onze rekening. Bij een retourverzending hebben we wel het verzendbewijs nodig, wat door het postkantoor aan u afgegeven wordt. Als u dit bewijs niet hebt kunnen we het helaas niet voor onze rekening nemen.
Voor klachten, vragen, complimenten of advies kunt u altijd bij ons terecht! U kunt ons bereiken op:
Telefoon: +31(0)43 3219005
Email: info@maximeschoenen.nl
Ook kunt u terecht bij onze winkel Maxime schoenen in Maastricht
Achter het Vleeshuis 31
6211GR Maastricht
Nederland
Over Maxime schoenen
Wie zijn wij ?
Maximeschoenen.com is dé webshop voor schitterende kinderschoenen en damesschoenen van hoge kwaliteit. Naast een grote collectie jongens-, meisjes- en damesschoenen hebben we een grote afdeling met de leukste en liefste babyschoentjes.
Verstand van schoenen al meer dan 125 jaar.
Maximeschoenen.nl en .com zijn onderdeel van Maxime Schoenen. De oprichter Martin Durlinger behoorde tot een van de eerste echte schoenfamilie-bedrijven van Nederland, dat nu al 5 generaties lang en sinds 1881 de liefde voor schoenen deelt. Onze 'stenen' winkel in de huidige vorm bestaat al sinds1985 en staat al jaren garant staat voor een prachtig aanbod en perfecte service. De bezoekers van onze winkel uit de regio waaronder vele vaste klanten uit België en Duitsland weten ons al jaren te vinden. Door de unieke mix van uitgebreide en onderscheidende collecties en uitstekende service.
Een bijzondere collectie met de mooiste kinder- en damesschoenen
In de aanloop naar de nieuwe zomer- en winterseizoenen verkent het inkoopteam van Maxime alle nationale en internationale modebeurzen, om een superleuke en gevarieerde collectie schoenen voor baby's, kinderen en dames samen te stellen. Misschien kunnen we wel zeggen dat we een van de grootste collecties kinderschoenen aanbieden van de Benelux. We bieden elk seizoen weer de populairste merken aan waarbij we ons onderscheiden met vaak eigen gemaakte kleuren en modellen die we in samenwerking met onze leveranciers ontwikkelen in landen als Italië, Spanje en Portugal en alleen bij ons verkrijgbaar zijn. Daarnaast bieden we ook altijd een vaste basiscollectie aan die zich al decennialang bewezen hebben om hun kwaliteit en pasvorm. Dus zoekt u een extra stevige sneaker, een kleurrijk laarsje of lief babyschoentje, bij ons bent u aan het juiste adres!
Service zoals het hoort!
Wij vinden dat we onze klanten moeten helpen, zoals wij uiteindelijk zelf graag geholpen willen worden. Omdat onze medewerkers dagelijks in de weer zijn met het helpen om voor elke klant een bijpassende schoen te vinden kunnen ze als geen ander adviseren bij het vinden van een geschikt paar schoenen. Heeft uzelf of uw kind een extra smalle of brede voet of loopt u tegen enkele voetproblemen aan, wij weten daar altijd raadt mee.
Overzichtelijk shoppen, veilig betalen, eenvoudig retour sturen. Het webcare team van maximeschoenen.com wordt gevormd door enthousiaste medewerkers die u graag helpen iedere vraag te beantwoorden en proberen ieder verzoek uit te voeren.
Door de prettige samenwerking van onze webshop en de winkel kunnen wij goede informatie verstrekken over bijvoorbeeld de pasvorm van een schoen. Twijfelt u over de pasvorm van een schoen voordat u hem bestelt, valt de schoen breed of smal? Geschikt voor een hoge of lage wreef? Wij helpen u graag telefonisch of per email om voor u een geschikte keuze te maken, want hoe mooi een schoen ook is, hij moet natuurlijk wel fijn zitten en aansluiten op de vorm van de voet.