Klantbeoordeling
(8.8/10)
Het product is toegevoegd aan je winkelmand.

Veel gestelde vragen

Bestellen & Betalen

Hoe plaats ik een bestelling?

Bestellen bij Maxime is eenvoudig en snel. Om schoenen te bestellen kunt u eerst een account maken, maar dit hoeft natuurlijk niet.
Dit account blijft behouden en hier kunt u zien wat u eerder al heeft besteld. Nog geen account? Maak dit dan snel aan en ga vervolgens lekker online shoppen.

  • Plaats uw bestellingen in het winkelmandje
  • Controleer bestelling (hoeveelheden, maat, kleur,…)
  • Ga vervolgens verder om de bestelling af te ronden
  • Controleer alle persoonlijke gegevens en het afleveradres
  • Zijn alle gegevens correct? Rond de bestelling af en ga verder met betalen. 

Hoe maak ik een persoonlijk account aan?

Bij maximeschoenen.com kunt u met behulp van uw persoonlijke account de bestelhistorie bijhouden en adresgegevens automatisch laten invullen. Een persoonlijk account is gratis en reuze eenvoudig om te gebruiken. 

1. Klik bovenaan op de pagina op: Log in

2. Vul uw persoonlijke gegevens in en kies een zelfgekozen wachtwoord

3. Op het scherm krijgt u een bevestiging, u kunt zich nu inloggen met u emailadres en wachtwoord

4. Eens u aangemeld bent kunt u bestellingen plaatsen en eventueel uw bestelhistorie bekijken

Moesten er vragen zijn, mag u altijd contact op nemen met de klantenservice. 

Kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

Met uw e-mailadres en wachtwoord logt u makkelijk in en kunnen accountgegevens zoals naam en adresgegevens eenvoudig worden gewijzigd. Het e-mailadres zelf wijzigen is helaas niet mogelijk. Maakt u gebruik van een nieuw e-mailadres dan kunt u het beste een nieuw account aanmaken. Als u uw persoonlijke gegevens uit onze database wil laten verwijderen, neem dan contact op met onze klantenservice. 

Wat zijn de betalingsmogenlijkheden

We bieden verschillende mogelijkheden op maximeschoenen.com

iDEAL:
De volgende banken zijn hierbij aangesloten: ABN AMRO, ING, Rabobank, ASN Bank, Friesland Bank, RegioBank, Triodos Bank, Van Lanschot Bankiers of SNS Bank. iDEAL is veilig, snel en gemakkelijk!

Creditcard:
Bij Maxime kunt u betalen met Visa, Mastercard en American Express. Bij ons kunt er vanuit gaan dat de betaling veilig verloopt. Wij versleutelen de creditcards gegevens via de SSL-methode en dit is altijd veilig. Tijdens de betaling wordt er gevraagd naar je CVC code. Deze 3-cijferige code vind u op de achterkant van de creditcard, het zijn de laatste 3 cijfers.

Bancontact - Mister Cash:
Bent u in het bezit van een bankrekening in België? Dan kunt u met Bancontact - Mister Cash direct veilig online betalen.

Maestro:
Als uw Maestro betaalpas geschikt is voor betalen via internet dan kunt u met de Maestro betaalpas gemakkelijk de bestelling voltooien.

V Pay:
Met deze card zijn consumenten in heel Europa in staat om veilig en eenvoudig zowel online als offline betalingen te doen.


 

Hoe kan ik mijn actiecode verzilveren?

kan uw actiecode verzilveren door de exacte code in het invulveld  'Actiecode' in te voeren. Dit kan op de 1e pagina van de checkout onder winkelwagen, de eerste pagina tijdens het afronden van de bestelling.  Het veld actiecode vindt U links onder de geselecteerde artikelen. (Reeds afgeprijsde artikelen zijn uitgesloten van actiecodes)

 

 

Hoe zie ik of mijn bestelling is gelukt?

Als de bestelling gelukt is krijgt u automatisch een e-mail ter bevestiging. Krijg u deze niet? Neem dan even contact met ons op, wij controleren dan voor u of de bestelling is aangekomen. 

Hebben jullie ook een winkel en kan ik mijn bestelling daar ook afhalen?

Ja, wij hebben ook een schoenenzaak in het hartje van Maastricht. Wenst u de bestelling hier af te halen? Laat het ons even weten, dan staat het pakketje voor u gereed.

Adres:
Maxime schoenen
Achter het Vleeshuis 31
6211GR Maastricht 

Ik kom niet uit Nederland en heb geen creditcard. Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

U kunt via België gebruik maken van Bancontact- Mr Cash. Hiervoor kunt u uw gewone bankkaart gebruiken in uw eigen vertrouwde bankomgeving.

Wordt mijn bestelling gratis verzonden?

Ja, vanaf 50 euro worden alle bestellingen gratis verzonden naar Nederland, Belgie en Duitsland. Voor bestellingen onder de €50,- berekenen we € 4,95. 

 

Zijn jullie prijzen inclusief BTW?

Ja, al onze schoenen zijn inclusief 21% btw voor Nederand en 20% voor Belgie en Duitsland. 

Is er een maximum aantal aan artikelen verbonden ?

Een bestelling kan bestaan uit maximaal 4 artikelen. Indien u meer dan 4 artikelen wilt bestellen, verzoeken wij u vriendelijk een tweede bestelling te plaatsen.

Kan een artikel na mijn bestelling toch uitverkocht zijn?

Helaas kan het soms voorkomen dat het door u bestelde artikel gelijktijdig is verkocht. Uiteraard doen wij er alles aan om dit te voorkomen en u het gewenste artikel te leveren.

Ruilen & Retourneren

Kan ik de bestelling terugsturen?

De ontvangen bestelling kan tot max.14 dagen teruggestuurd worden. In deze 14 dagen kunt u zich bedenken. Zorg ervoor dat u de doos en de schoenen niet beschadigd. Ga er voorzichtig mee om indien u besluit het terug te sturen. Zijn de doos of schoenen wel beschadigd dan kunnen er kosten voor uw rekening zijn.

Hoe retourneer ik mijn aankoop?

Bij de bestelling zit een gemakkelijk retourblad waar alle informatie opstaat met betrekking tot de retourprocedure. Alles staat er stap-voor-stap uitgelegd.

Bent u het retourformulier kwijt dan kunt u uw schoenen terug sturen naar:

Maxime schoenen
Achter het Vleeshuis 31
6211GR Maastricht
Nederland

Retour sturen is op kosten van de klant. Bij een eerste ruiling zijn de bezorgkosten naar u voor Maxime, hierna zijn de kosten voor de klant. De retourkosten voor het terugsturen van de schoenen naar Maxime zijn altijd voor de klant!
Als wij uw pakket zonder beschadigingen retour hebben gekregen en verwerkt, dan proberen we zo snel mogelijk het geld retour te storten op uw rekening binnen een termijn van 14 dagen. 

Ik wil mijn bestelling graag omruilen. Hoe kan ik dit het beste doen?

Is de maat niet correct en wilt u graag een maat groter of kleiner! Dan kunt u de schoenen natuurlijk gewoon omruilen. Dat kunt u op twee manieren doen:

  1. De schoen opnieuw bestellen via de site, dan hoeft u niet te wachten tot we uw retour verwerkt hebben
  2. Uw retourpakket terugsturen, met de verdere gegevens zodat we het kunnen afhandelen en u een andere maat kunnen terugsturen.

LET OP! De kosten voor het retourneren van een pakketje zijn altijd voor de klant. U kunt ook de schoenen in de winkel terugbrengen of ruilen, dit is geheel gratis.

Mag ik mijn bestelling ook terugbrengen of ruilen in de winkel?

Ja, dat kan. U moet er dan wel rekening mee houden dat wij geen contant geld teruggeven. Wij storten dit terug op uw rekening. 

Krijg ik het geld terug als ik mijn bestelling retourneer?
Ja, u krijgt het aankoopbedrag  teruggestort op de rekening. De retourkosten zijn altijd voor rekening van de klant. Het ruilen of retour brengen in de winkel is altijd gratis. U kunt natuurlijk ook kiezen voor een ruiling. 

De juiste maat

Maattabel & Meetadvies

Maxime heeft veel leuke, stoere en hippe kinderschoenen, maar wat is nu de maat en de beste schoen voor u kind? Alle informatie vind u hier en neem gerust contact met ons op bij verdere vragen.

Als u schoenen online koopt is natuurlijk belangrijk dat u de juiste maat besteld en dat het schoentje mooi aan de voet zit. Volg deze richtlijnen om gemakkelijk de juiste schoen te kopen…

  • Goede en gezonde voetontwikkeling
  • Voetjes meten
  • De juiste maat
  • Koopadvies
  • Maattabel

Goede en gezonde voetontwikkeling

Goede kinderschoenen zijn erg belangrijk voor een gezonde ontwikkeling van de voeten. Bij baby’s bestaan de voetjes vooral uit kraakbeen en daarom is het gezond om kindjes die leren lopen op blote pootjes te laten rond paraderen. In huis is dit gemakkelijk, maar buiten… zorg in het begin voor soepele, maar lederen schoentjes. Bij Maxime kunt u schoentjes vinden van het merk Shoesme of Naturino, deze zijn perfect voor de eerste stapjes. Door de soepelheid kan het voetje zich goed ontwikkelen, op de meest natuurlijke manier. Wanneer kleintjes nog niet lopen zijn sokjes of babyslofjes de beste oplossing en houdt het de voetjes lekker warm.

De spieren van kindervoeten zijn ook van belang, daarom geldt: hoe kleiner het voetje, hoe soepeler de zool. Hiernaast heeft het voetje een goede steun aan de achterkant nodig, dit noemt men de contrefort.

Peuters en kleuters kunnen al een stevigere zool gebruiken, om de spieren verder te laten ontwikkelen. Zorg ervoor dat u gedurende de hele ontwikkeling van u kind leren schoenen koopt. Het voorkomt infecties en hierdoor hebben de voeten meer zuurstof. Leer past zich mooi aan, aan de vorm van de voet zodat de voeten zich op een mooie en gezonde manier kunnen ontwikkelen.

Voetjes meten

Te kleine schoenen is niet goed, te grote schoenen is niet goed… Hoe moet het dan wel?

Hieronder vindt u enkele voetmeters waardoor u de juiste maat van u kind kan berekenen zodat de schoenen mooi en goed zitten. Print de voetmeter uit, en hou ‘m goed bij om het groeiproces van u kindje bij te houden. Zo heeft hij/zij nooit te kleine schoentjes aan.

En meten maar!

Plaats de hiel op de volle lijn en meet tot het langste puntje van de tenen. Als je tussen twee maten uitkomt, neem dan de grootste maat.
LET OP!

  • De achterzijde van de hiel steekt altijd een beetje uit, hou hier rekening mee
  • Kijk dat uw kindje zijn tenen niet intrekt

Babyvoetjes kunt u het beste meten als ze slapen, dan zijn ze ontspannen en bollen ze hun voetjes niet. Door de centimeters te meten kunt u kijken tussen onze maattabel voor de juiste maat.

DOWNLOAD hier onze jongens Voetmeter

DOWNLOAD hier onze meisjes voetmeter
DOWNLOAD hier onze neutrale voetmeter

Algemene Maatvoering Kinderschoenen

Lengte van de voet in cm: Koop maat:
10,2 - 10,8 18
10,9 - 11,5 19
11,6 - 12,1 20
12,2 - 12,8 21
12,9 - 13,4 22
13,5 - 14,1 23
14,2 - 14,8 24
14,9 - 15,4 25
15,5 - 16,1 26
16,2 - 16,7 27
16,8 - 17,4 28
17,5 - 18,1 29
18,2 - 18,8 30
18,9 - 19,4 31
19,5 - 20,1 32
20,2 - 20,7 33
20,8 - 21,4 34
21,5 - 22,1 35
22,2 - 22,7 36
22,8 - 23,4 37
23,5 - 24 38
24,1 - 24,7 39
24,8 - 25,4 40
25,5 - 26,1 41

 

Maattabel Adidas 

EUROPA 1. LENGTE HIEL-TENEN UK US - HEREN US - DAMES
36 22.1 cm 3.5 4 5
36 2/3 22.5 cm 4 4.5 5.5
37 1/3 22.9 cm 4.5 5 6
38 23.3 cm 5 5.5 6.5
38 2/3 23.8 cm 5.5 6 7
39 1/3 24.2 cm 6 6.5 7.5
40 24.6 cm 6.5 7 8
40 2/3 25 cm 7 7.5 8.5
41 1/3 25.5 cm 7.5 8 9
42 25.9 cm 8 8.5 9.5
42 2/3 26.3 cm 8.5 9 10
43 1/3 26.7 cm 9 9.5 10.5
44 27.1 cm 9.5 10 11
44 2/3 27.6 cm 10 10.5 11.5
45 1/3 28 cm 10.5 11 12
46 28.4 cm 11 11.5 12.5
46 2/3 28.8 cm 11.5 12 13
47 1/3 29.3 cm 12 12.5 13.5
48 29.7 cm 12.5 13 14
48 2/3 30.1 cm 13 13.5 14.5
49 1/3 30.5 cm 13.5 14 15
50 31 cm 14 14.5 15.5
50 2/3 31.4 cm 14- 15  
51 1/3 32.2 cm 15 16  
52 33.1 cm 15-    
52 2/3 33.9 cm 16 17  
53 1/3 34.8 cm 17 18  
54 2/3 35.6 cm 18 19
 

Eerste Loopschoentjes

Speciaal voor de eerste stapjes

Schoentjes voor de eerste stapjes zijn licht en buigzame schoentjes die speciaal voor baby’s zijn gemaakt die net leren lopen. Eerste loopschoentjes hebben net zoveel kwaliteitskenmerken als een dames of herenschoen, maar zijn 100% afgestemd op babyvoetjes. Babyvoetjes bestaan voornamelijk uit kraakbeen en zijn nog zacht en buigzaam. Hierdoor is de vorming en groei van de voetjes gemakkelijk te beïnvloeden. Eerste loopschoentjes beschermen de babyvoetjes tegen vocht en kou, zonder de bewegingsvrijheid of ontwikkeling te belemmeren.

Flexibele én stevige babyschoenen

De babyschoentjes zijn 100% leer gevoerd en hebben flexibele door verschillende merken ontwikkelde loopzolen die met de voetjes meebuigen. De verstevigde hiel en het uitneembare voetbed bieden steun en stabiliteit, waardoor een kleintje vanaf de eerste stapjes een goede houding heeft. En door de toevoeging van het zachte schuimlaagje bij alle drukpunten zitten de schoentjes ook nog eens extra lekker.

 

Bezorging

Wie bezorgt mijn schoenen?

Onze bestellingen worden in Nederland en in het buitenland bezorgd door de pakkettendienst van DHL Parcel. 

Kan ik leverdatum en tijdstip zelf bepalen?

Wij verzenden naar elke gewenst tijdvak en dag. U kunt in onze check out aangeven welke leverdag en welk tijdvak u de schoenen geleverd wilt krijgen. Ook wanneer u overdag niet thuis bent kunt u ervoor kiezen om de schoenen geleverd te krijgen tussen 18.00 en 21.00 (gratis)

Kan ik mijn bestelling ook in jullie winkel afhalen?

Ja, dat is geen enkel probleem. Bij het afronden van de bestelling kunt u kiezen voor de verzendmethode 'Afhalen in winkel'. Omdat de administratieve afhandeling van een internetbestelling iets langer duurt, liggen de schoenen nog niet gelijk voor u klaar. Wij maken de bestelling voor u gereed in ons centrale magazijn en sturen een email als de schoenen  klaar liggen. 
Als de bestelling voor 16:00 geplaatst is liggen de schoenen in de regel de volgende dag dat de winkel open is vanaf 12.00 uur klaar.
Openingstijden winkel:

Maandag       13:00 – 18:00
Dinsdag         10:00 – 18:00
Woensdag     10:00 – 18:00
Donderdag    10:00 – 21:00
Vrijdag           09:30 – 18:00
Zaterdag        09:30 – 18:00
Zondag          12:00 – 17:00     

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden en wat is de levertijd?

Voor artikelen die in ons centraal magazijn voorradig zijn, geldt: op werkdagen voor 15.00 uur besteld, de volgende dag in huis.* Ondanks een zorgvuldige afhandeling kan het voorkomen dat een pakket 1-2 werkdagen langer onderweg is. 

De bezorging van zendingen buiten Nederland naar o.a belgie en Duitsland duurt bij DHL in de regel even lang als een binnenlandse zending. DHL streeft bestellingen bestemd voor Belgie en Duitsland land binnen 48 uur af te leveren. Bestellingen die met extra spoedservice worden geplaatst worden nog dezelfde avond bezorgd. Bestelling die worden besteld onder ´Vooruitbetaling" worden verzonden zodra de betaling binnen is.

* Gezien de drukte tijdens uitverkoopperiodes streven wij ernaar uw bestelling binnen 2 werkdagen te verzenden. 

Bestelling (voor 15.00 uur)

1e bezorgpoging

2e bezorgpoging

Maandag

Dinsdag

Woensdag

Dinsdag

Woensdag

Donderdag

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

Donderdag

Vrijdag

Zaterdag

Vrijdag

Zaterdag

Maandag

Zaterdag (weekend)

Dinsdag

Woensdag

Zondag (weekend)

Dinsdag

Woensdag

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?

U ontvangt van ons meerdere e-mails met betrekking tot uw bestelling waardoor het zeer belangrijk is dat u het juiste e-mailadres opgeeft. De eerste e-mail bevat uw orderbevestiging waarin de bestelprocedure wordt bevestigd en de ontvangst van uw order. De tweede e-mail is de bevestiging van uw betaling. Wanneer uw bestelling verzonden is, ontvangt u een e-mail met de Track & Trace code, zodat u het pakket kunt volgen. 

Let op: deze orderbevestiging is tevens uw betalingsbewijs. Wij adviseren u deze te bewaren en/of uit te printen.

Hoe laat komt mijn bestelling?

Als wij de schoenen verzonden hebben ontvangt u een email met daarin een verwijzing naar de website van DHL waar meer informatie wordt gegeven over de bezorging van het pakket. DHL doet een voorspelling van het tijdstip dat de postbode langskomt. Let op! Dit tijdstip is indicatief en kan afwijken. Aan de voorspelling kunnen geen rechten worden ontleend!

Betaal ik verzendkosten voor mijn bestelling?

Bestellingen voor Nederland, België en Duitsland boven de €50.00 worden gratis bezorgd. daarboven kost een pakket € 4,95 voor Nederland en € 9,95 voor alle paketten buiten Nederland.

Wordt mijn pakket bij de buren afgegeven als ik er niet ben?

Ja. Wij geven de postbode de instructie het pakket nadat deze 4 maal is aangeboden maar niemand aanwezig is deze bij de buren ofwel bij een DHL Parcelshop af te leveren. Daarnaast dient er altijd getekend te worden voor ontvangst. Op deze manier is er geen onduidelijkheid over wie het pakket in ontvangst heeft genomen of waar het pakket is.

De bezorger van DHL, zal altijd een kennisgeving in de brievenbus deponeren, dat hij een nieuwe afleverpoging onderneemt of het pakket bij de buren ofwel bij een DHL parcelshop heeft gedeponeerd.

Bezorgen jullie ook via Parcelshops?

Ja! deze mogelijkheid bieden wij in onze check-out aan. U kunt ervoor kiezen om uw pakket naar verschillende DHL parcelshops te laten bezorgen bij u in de buurt. 

Bezorgen jullie ook op zaterdag?

Wij bieden via DHL de zaterdagbezorging aan via een zaterdagtoeslag van €2,95. Alle andere bestellingen gedaan op vrijdag worden vanaf maandag afgeleverd.

Assortiment & Acties

Hoe kan ik zien of een artikel in mijn maat nog op voorraad is?

Wanneer u het gewenste artikel heeft aangeklikt, ziet u in het dropdown menu de aanwezige maten. Indien u de gewenste maat nog kunt selecteren, kunt u het artikel bestellen. Mocht er toch een probleem opduiken of dat de schoen net verkocht is, nemen wij zo snel mogelijk contact met u op om het probleem op te lossen. 

Ik kan mijn maat niet kiezen. Hebben jullie die nog wel op voorraad of komt die nog binnen?

We krijgen in het begin van het seizoen alle voorraad binnen en hebben zelden leveringen tussendoor. Dit betekend dus vaak: OP=OP!

Wilt u toch weten of er nog een voorraad van een bepaald merk binnenkomt? Stuur even een mail naar info@maximeschoenen.nl

Hoe kom ik te weten hoe een schoen of laars valt?

Zodra schoenen binnen komen proberen wij zo snel mogelijk informatie te verzamelen over de schoen of hij groot, klein, smal of breed valt. Staat in de beschrijving niks genoemd? Dan valt de schoen ‘normaal’. 

Is de collectie in de webshop hetzelfde als de collectie in de winkel?

De collectie welke verkrijgbaar is in onze webshop maximeschoenen.com is niet altijd geheel verkrijgbaar in onze winkel. Indien u wilt weten of uw gewenste artikel bij Maxime in Maastricht voorradig is, adviseren wij u telefonisch contact op te nemen om te informeren naar de beschikbaarheid van het artikel. 

Hebben jullie de schoenen van de website ook altijd in de winkel?

Tenzij er wordt aangegeven dat schoenen ‘alleen online’ beschikbaar zijn hebben wij onze volledige collectie in onze winkel staan. 

Ik heb kortgeleden mijn bestelling ontvangen en nu zijn er artikelen afgeprijsd, heb ik recht op verrekening?

Nee, helaas. Een afprijzing of opruiming van seizoensrestanten vindt plaats omdat een product in het ‘normale verkoopseizoen’ niet is verkocht en wordt daarom tegen een verlaagde prijs aangeboden.

Mag ik een product uit de uitverkoop ook terugsturen?

Ja, dat is geen enkel probleem. Voor afgeprijsde producten betaalt u gewoon de retourkosten van de bezorgdienst. 

Wanneer begint de uitverkoop?

Wij hanteren geen vaste data voor de uitverkoop. De start van de uitverkoop wordt bepaald aan de hand van het verloop van het verkoopseizoen. 

Onderhoud

Onderhoud

Beschermen

Voor het beschermen van schoenen kun je een vuil- en vochtafstotende Shoeboy’s Nano protect spray gebruiken. Deze spray beschermt tegen regen en vuil en het vuil krijgt geen hechting en vocht maakt al helemaal geen kans! Het water parelt er vanaf en bij een grondige bewerking is de schoen waterdicht.

Deze spray kan gebruikt worden op verschillende materialen zoals:

  • Glad leer
  • Nubuck/suéde
  • Textiel
     

Herhaal het inspuiten regelmatig om de voeten droog te houden.

 

Voeden

Shoeboy’s Delicate Gel:
Om je schoen te voeden gebruik je het beste de reinigingsgel van het merk Shoeboy’s. Deze gel voedt en geeft het leer zijn oorspronkelijke karakter terug. Na het insmeren van de schoen even opwrijven en de schoen heeft weer een schitterende glans.

Bama Leervet:
Dit leervet is perfect om schoenen te voeden, maar ook om te beschermen tegen water. Door het vet wordt de schoen mooi onderhouden. Dit product is geschikt voor gladleer, in alle verschillende kleuren. Het houdt het leer zacht en soepel, maar het is niet geschikt voor suéde en nubuck. Poets de schoen even op, smeer het vet in een dunne laag over de schoen of de beschadigde neus. Laat even intrekken en poets daarna weer even op met een doek. Zo blinken uw schoenen weer en zijn ze weer klaar voor een volgende ronde.

Reinigen

Woly Velour cleaner

De Woly Velour cleaner maakt alle soorten leer schoon. Het verwijdert vetvlekken van schoenen, kleren en tassen van suede of nubuck. Spray de cleaner op de vlek en wrijf het in met een borstel. 

Woly gum

Deze gum verwijdert vlekken op schoenen, tassen, jassen van suéde en nubuck. Ook vasthoudende vlekken worden verwijderd. Na het schuren van deze gum, afborstelen met een schoenenborstel.

Coxy lak repair
Deze lak repair van het merk Coxy bedekt onmiddellijk stoten of krabben op gelakt leder of gelakte synthetische materialen.

We hopen u genoeg informatie te hebben verleend, is dit niet? Neem dan gerust contact met ons op. Bij de bovenstaande producten zijn wij niet aansprakelijk voor verkeerd gebruik.

 

 

Onderhoud Ugg Australia

UGG® AUSTRALlA

Voor alle UGG Australia producten wordt alleen de beste (A grade) kwaliteit sheepskin gebruikt. De sheepskin wordt aan zowel de fleece-. als de huidzijde behandeld en zorgt daardoor voor het zachte comfort waar UGG Australia bekend omstaat. Sheepskin is van nature thermostatisch, waardoor blote voeten de lichaamstemperatuur vasthouden. ongeacht de temperatuur buiten. UGG Australia kan daardoor het hele jaar door gedragen worden. Geen enkel ander materiaal houdt uw voeten zo natuurlijk koel en warm tegelijk.

Behandeling van sheepskin 
Sheepskin is een natuurproduct en bestaat uit zeer kwetsbaar materiaal dat een speciale onderhouds- en reinigingsmethode vergt. Voor een optimale bescherming raden wij aan de boots te behandelen met Shoeboy;s Nano protect alvorens deze voor de eerste keer te dragen. Voor het reinigen van uw UGG Australia producten adviseren wij gebruik te maken van Shoeboy’s multi cleaner. Voor de meest hardnekkige vlekken, kunt u ook gebruik maken van babyshampoo. Deze daarbij dient u het gehele vlak te bevochtigen om geen kringen te ondervinden, Het reinigen van de boots kan alleen met de hand; NIET in de wasmachine! (het reinigen van de Ugg is geheel op eigen risico)

Meest voorkomende schade
Zoals hierboven aangegeven is sheepskin kwestbaar. Laat u tijdens uw aankoop goed adviseren overde UGG boots en behandel ze met zorg zodat uw UGG boots in goede conditie blijven. Mocht u onverhoopt klachten hebben dan kunt u met uw product en aankoopbewijs teruggaan naar ons. Waar wij kunnen beoordelen in hoeverre de schade verholpen zou kunnen worden.

Hieronder leest u wat de eventuele reparatiemogelijkheden zijn op de meest voorkomende

schadegevallen die niet onder de garantie vallen.

Gaatje in de neus
De anatomie van de voet en de lengte van teennagels kunnen grote invloed hebben op slijtage van de neus van de UGG boot. Op het moment dat de teen(nagel) tegen de binnenzijde van de sheepskin schuurt slijt de bescherming van de sheepskin weg. De teen kan daarna door de onbeschermde huid scheuren en zo ontstaat er een gaatje aan de voorzijde van de UGG boot. Wanneer de wol aan de binnenzijde is weggesleten of een gaatje in de neus van de UGG boot is ontstaan, kunt u de UGG boots ter reparatie aanbieden bij ons, wij kunnen dan een inschatting maken van de reparatiekosten.

Garantie: deze klacht valt niet onder de garantie, maar onder slijtage. Indien gewenst is reparatie wel mogelijk. Echter, het repareren van een gaatje blijft altijd zichtbaar.

Wol van contrefort versleten
Als uw voet teveel speling heeft kan daardoor wol wegslijten bij het contrefort (hak-jhielstuk). Wanneer de wol van het contrefort is weggesleten kunt u de UGG boots ter reparatie aanbieden bij ons.

Garantie: deze klacht valt niet onder de garantie, maar onder slijtage. Indien gewenst is reparatie wel mogelijk.

Binnenzolen versleten
Ook hier geldt: hoe beter de UGG boots passen hoe minder wrijving en dat kan vroegtijdige slijtage van de wollen binnenzolen voorkomen. Afhankelijk van de gebruiksintensiteit, het looppatroon en de anatomie van de voet zal deze slijtage eerder of later optreden.

Garantie: deze klacht valt niet onder de garantie. Indien gewenst is reparatie wel mogelijk. In sommige gevallen (indien uw UGG boots uitneembare inlegzolen hebben) kunt u zelf dit probleem verhelpen door het aanschaffen van een paar inlegzolen.

Beschadiging neus bies
Bij normaal gebruik komt de bies van de zool niet in aanraking met de ondergrond. Mocht dit onverhoopt toch voorkomen, dan kan de bies bij de neuzen beschadigen. Deze beschadiging kan gerepareerd worden met een nieuw stukje band, dat altijd iets zichtbaar blijft.

Garantie: deze klacht valt onder gebruikersschade en wordt daardoor niet vergoed. Indien gewenst is reparatie wel mogelijk.

Sheepskin gescheurd langs stiknaad 
UGG Australia footwear moet vanwege zijn kwetsbaarheid voorzichtig aan en uit worden getrokken, om te voorkomen dat de sheepskin zou kunnen scheuren langs de stiknaad. Door de UGG boots met twee handen aan te trekken, voorkomt u dat er teveel druk op de stiknaad kom te staan.

Garantie: deze klacht valt niet onder de garantie mits het leer kwalitatief in orde is. Reparatie is wel mogelijk.

Wij danken u voor uw aankoop van UGG Australia. Wanneer u bovenstaande aandachtspunten ter harte neemt zult u lang genieten van dit mooie produkt. Wij garanderen u kwaliteit. luxe en een uniek en behaaglijk draagcomfort! Geniet ervan.

 


 

Garantie

Garantie

Garantie op Maximeschoenen.com

Maximeschoenen.com staat altijd waar voor de levering van mooie en goede schoenen, onder de voorwaarden en beloftes die gedaan zijn. Hieronder leggen wij uit welke (wettelijke) garanties er zijn op onze webshop. Hier kunt u altijd een beroep op doen. 

Garantie op een juiste levering

Als de schoenen via onze webshop zijn besteld is het vanzelfsprekend dat we een nieuw paar afsturen dat ongedragen en onbeschadigd is. U kunt altijd de bestelde goederen controleren op de orderbevestiging die wij per mail toesturen. Mochten de schoenen niet aan de gestelde kwaliteitseisen voldoen en kan het gebeuren dat de schoenen kwaliteitsgebreken vertonen dan kunnen de schoenen gewoon retour gestuurd worden. Mocht dit het geval zijn, stuur ons direct een mail naar info@maximeschoenen.nl en samen bekijken we dan hoe we dit het beste kunnen oplossen.

Garantie op de kwaliteit van de schoen

Alle schoenen uit onze collectie zijn gemaakt van leer, stof of andere materialen. Natuurlijk mogen deze geen productiefouten bevatten. Blijkt uw bestelde schoen toch een productiefout te bevatten, neem dan meteen contact met ons op via info@maximeschoenen.nl. Wij zullen het probleem dan zo snel mogelijk bekijken en proberen op te lossen. Binnen drie werkdagen hoort u van ons de oplossing.

Slijtage

Wij geven echter geen garantie op slijtage van neuzen, ritsen, gebruiksschade en kwetsbaarheden. Enkele voorbeelden:

  • Loshangende accessoires, bloemetjes of ritsen op een kinderschoen kunnen snel beschadigd zijn of zoek raken;
  • Als uw kindje doet voetballen met schoenen, over de grond kruipen of de fiets met de schoenneus afremmen;
  • Door een stootrand op een schoen is de schoen al wat meer beschermd, maar bij een normaal gebruik schuurt het leer er niet vanaf. Kiest u voor lak of suéde kinderschoenen, dan is het risico op het beschadigen van de neus al een stuk groter dan bij glad leer.
  • Suéde zoals bij UGG’S hebben natuurlijk de kans te scheuren als je achter een stoeptegel blijft hangen. Koop ze ook niet te klein, waardoor er door wrijving een gat in komt.
  • Als uw kind de ritsen van de schoenen of laarzen niet helemaal open en dicht doet, kan deze in een snel tempo overmatig slijten.
  • Kinderen kunnen onzorgvuldig gaan staan op de contrefort (hak) bij het aan en uitdoen van een schoen. Deze kan hierdoor scheuren waardoor de stevigheid van de schoen verdwijnt.
  • Andere problemen als gevolg van onzorgvuldig gebruik of slijtage, gebrekkig onderhoud en schade door vocht of andere externe ongebruikelijke invloeden.

Dit zijn enkele voorbeelden van eventuele kwetsbaarheden wat niet worden gezien als garantie.

Garantie verzending & retour

Maxime schoenen verzekert altijd een goede bezorging en retourverzending van uw besteld product. Het product wordt verzonden naar het opgegeven adres en proberen op deze manier fouten te vermijden. Raakt u pakketje tijdens verzending of retourzending kwijt, dan nemen wij het probleem voor onze rekening. Bij een retourverzending hebben we wel het verzendbewijs nodig, wat door het postkantoor aan u afgegeven wordt. Als u dit bewijs niet hebt kunnen we het helaas niet voor onze rekening nemen.

Voor klachten, vragen, complimenten of advies kunt u altijd bij ons terecht! U kunt ons bereiken op:

Telefoon: +31(0)43 3219005
Email: info@maximeschoenen.nl

Ook kunt u terecht bij onze winkel Maxime schoenen in Maastricht
Achter het Vleeshuis 31
6211GR Maastricht
Nederland

Over Maxime schoenen

Wie zijn wij ?

Maximeschoenen.com is dé webshop voor schitterende kinderschoenen en damesschoenen van hoge kwaliteit. Naast een grote collectie jongens-, meisjes- en damesschoenen hebben we een grote afdeling met de leukste en liefste babyschoentjes. 

Verstand van schoenen al meer dan 125 jaar.

Maximeschoenen.nl en .com zijn onderdeel van Maxime Schoenen. De oprichter Martin Durlinger behoorde tot een van de eerste echte schoenfamilie-bedrijven van Nederland, dat nu al 5 generaties lang en sinds 1881 de liefde voor schoenen deelt. Onze 'stenen' winkel in de huidige vorm bestaat al sinds1985 en staat al jaren garant staat voor een prachtig aanbod en perfecte service. De bezoekers van onze winkel uit de regio waaronder vele vaste klanten uit België en Duitsland weten ons al jaren te vinden. Door de unieke mix van uitgebreide en onderscheidende collecties en uitstekende service.  

Een bijzondere collectie met de mooiste kinder- en damesschoenen

In de aanloop naar de nieuwe zomer- en winterseizoenen verkent het inkoopteam van Maxime alle nationale en internationale modebeurzen, om een superleuke en gevarieerde collectie schoenen voor baby's, kinderen en dames samen te stellen. Misschien kunnen we wel zeggen dat we een van de grootste collecties kinderschoenen aanbieden van de Benelux. We bieden elk seizoen weer de  populairste merken aan waarbij we ons onderscheiden met vaak eigen gemaakte kleuren en modellen die we in samenwerking met onze leveranciers ontwikkelen in landen als Italië, Spanje en Portugal en alleen bij ons verkrijgbaar zijn. Daarnaast bieden we ook altijd een vaste basiscollectie aan die zich al decennialang bewezen hebben om hun kwaliteit en pasvorm. Dus zoekt u een extra stevige sneaker, een kleurrijk laarsje of lief babyschoentje, bij ons bent u aan het juiste adres! 

Service zoals het hoort!

Wij vinden dat we onze klanten moeten helpen, zoals wij uiteindelijk zelf graag geholpen willen worden. Omdat onze medewerkers dagelijks in de weer zijn met het helpen om voor elke klant een bijpassende schoen te vinden kunnen ze als geen ander adviseren bij het vinden van een geschikt paar schoenen. Heeft uzelf of uw kind een extra smalle of brede voet of loopt  u tegen enkele voetproblemen aan, wij weten daar altijd raadt mee.

Overzichtelijk shoppen, veilig betalen, eenvoudig retour sturen. Het webcare  team van maximeschoenen.com wordt gevormd door enthousiaste medewerkers die u graag helpen iedere vraag te beantwoorden en proberen ieder verzoek uit te voeren. 

Door de prettige samenwerking van onze webshop en de winkel kunnen wij goede informatie verstrekken over bijvoorbeeld de pasvorm van een schoen. Twijfelt u over de pasvorm van een schoen voordat u hem bestelt, valt de schoen breed of smal? Geschikt voor een hoge of lage wreef? Wij helpen u graag telefonisch of per email om voor u een geschikte keuze te maken, want hoe mooi een schoen ook is, hij moet natuurlijk wel fijn zitten en aansluiten op de vorm van de voet.